Thursday, August 20, 2009

AMANAT DARI MR.LOST OF TALIBAN...PSTIKAN TERLAKSANA


SALAM RAMADHAN...
Pejam- pecam celik kite sudah menghampiri bulan ramadhan dan tinggal beberapa jam lg untuk kite berpuasa.Cepatnya masa berlalu membawa makna betapa alpa dan lekanya kite dalam kehidupan sehari samada dalam melakukan amal baik ataupun amalan yang sia-sai...Semoga ramadhan yang akan disambut membawa erti dan pengajaran yang berguna untuk hidup kita yang semakin berusia nie...Insyallah.

Satu post yang LUCU telah ditulis oleh MR LOST OF TALIBAN untuk kawan baik...ANAM,KEBAL,NABIL,CIKEN,SHAH,WANA semoga amanat beliau itu smpai pada kite ye..Amanat taliban hendaklah diikuti ye,jika tidak..tidak ape.dah die otai Taliban le....


AMANAT DARI MR LOST OF TALIBAN

untuk rakan2 seperjuangan...
kepada nabe rajin2 r puasa,jangan r dikau silap utk memilih wak2 kerana waktu zuhur dan maghrib itu jauh berbeza keadaanya..
kepada sikebe inilah masa untk dikau buang jin lapo didalm perut ko 2 ataupn ko train dia supaya dikau boleh menyimpan sedikit wang utk msa depanmu..
kepada anam sikapten meriam tanah, mantapkn lg amaln mu pada ramadhan kali ini supaya dikau boleh menitis air mata bila berdepan dgn malam lailatul qadar mu dan galilah lubang sedalam2 supaya meriam kali ni lebih POWER drpd musim lepas supaya anak2 kecil mendengar dan merasai keseronokan dibulan puasa mereka..
kepada gu, janganlh dikau cuba untuk mengorek2 sisa makanan juadah bersahur apabila dikau kepenatan pulang dari kelas kerana makanan itu memang xkan ada kerana telah dikebas oleh kebe trlebih dahulu jadi pupuk lh iman mu dibulan mulia ini spaya dikau dpt kekuatn utk merembat kebe apabila dia cuba2 utk membuka puasa nya..
kepada ciken sahabat taiwanku, rajin2 lah dikau utk segera bangun sahur dan terus berpuasa supaya dikau terus berani dan gagah utk menjaga kawasan dan paling penting utk dikau terus berani menjadi sipencucuh utama meriam tanah warisan moyang kita..
kepada shah Bo, inilh masa utk dikau menjaja oblong2 mu dibazar2 ramadhan yg berhmpiran supaya dikau terus sihat dinegeri orang dan jnganlh dikau jual semua tinggal kan lah sedikit utk teman2 kita dikampung bila pulang berhari raya sebagai pengubat rindu..
kepada siputeri salju, terimalah kedatangan ramadhan ini sebagai satu hadiah yg tidak terhingga berkat dari kesabaran dan keazaman mu mengejar cita2 dan semoga mertabak maggie mu sentiasa sedap dan empat segi supaya selalu diingati oleh teman2 diperantawan untk terus pulang beraya dikampung,semoga ramadhan ini menjadikan dikau lebih tabah dan sentiasa mendapat petunjuk dariNYA bagi setiap keputusan yg dikau lakukan.

2 comments:

Mr. Shah Zain said...

haha!! mr lost of taliban ye... pndi ko

SogEkiNg said...

pundek lu gu
dia xlost r dia just lost and come back with the new idea...